Anti Alerjik Beslenme

Nisan, Mayıs, polen derken hoş geldin alerjiler…. Bir öksürük, hapşırmadır gidiyor. Nedir bu alerji dersen, vücudun yabancı olarak tanıdığı solunan, yenilebilen, iğne ile enjekte edilebilen veya deriye/göğse temas eden, organik veya bazı inorganik maddelere karşı solunan savunma mekanizması biraz abartılı olarak çalışma halidir. Alerjik reaksiyonlarda vücudun savunma sistemi yerli, yersiz çalıştığı için bu rahatsızlığa neden olmaktadır. Beslenmeni düzenleyerek bu etkileşim azaltmak mümkün. Nasıl mı Aşağıdaki 7 adımı takip et 
1. W-3: Balık yağının doğru bir bağışıklık sisteminde yeri büyüktür. Düzenli balık/ceviz/keten tohumu gibi besinler tüketmen faydalı olacaktır. (Tabiki alerjik reaksiyonun yok ise )
2. Kuarsetin yine bu süreci hafilemesine yardım edecektir. Alerjiye ilişkin iltihaplanmayı azaltan bu arkadaş, lahana, brokoli ve soğanda bulunmaktadır.
3. C vitamnini yönünden ne kadar zengin beslenirsek bu sürece o kadar çok iyi gelir. Koyu yeşil yapraklı sebzeler, elma, çilek ve kivi yi de ihmal etmem iyi olur.
4. Sarımsağında alerjik reaksiyonları azaltıcı etkisi olduğusaptanmıştır. Haftada 2-3 gün sarımsak tüketmeniz faydalı olacaktır.
5. Zerdeçalın faydası alerjik reaksiyonlar içinde geçerli. Yemeklerinize bir tutam baharat olarak kullanmanız faydalı olacaktır.
6. Magnezyumdan zengin yiyecekler bu dönem için çok önemli. Ağzınızı tatlandıran bitter çikolatanın yanında, koyu yeşil yapraklı sebzeler, avakado, muza da yer vermesi faydalı olacaktır.
7. Bu dönenin öncesinde ve sonrasında bol su tüketmeniz bu süreci daha rahat atlatmanıza yardımcı olacaktır.

Ferah ve neşeli bir bahar olması dileği ile….