Avokado

avokado

Ülkemizde bazı bireylerin hiç tüketmediği bazı bireylerin ise tüketmekten büyük zevk aldığı, herkesin tüketmesini canla başla istediğimiz avokadodan bahsedelim sizlere.

Tekli doymamış yağ asitleri dediğimiz özellikle kalp sağlığı için olmazsa olmaz yağ asitlerinden öyle zengindir ki, yağ ağırlığının % 71’ini bu yağ asitleri oluşturur.

İçerdiği fitokimyasallar ile ayrı ayrı güzellikleri vücudumuza sunar; en çok içerdiği fitokimyasallar; karetonoidler, fenolik bileşikler ve fitosterollerdir.

Sağlığımıza olan etkilerine bir bir bakalım.

  • Trigliseritlerde % 20’ye kadar, kötü huylu kolesterolde % 22’ye kadar azalma sağlarken; iyi huylu kolesterolün % 11 kadar artmasını sağlar. Bu sayede kalp koruyucu besin olarak adlandırılır.
  • Yağ asitlerinin çoğunun tekli doymamış yağ asitlerinden zengin oluşu diyabetli hastalarda kan şekeri kontrolünü sağlarken, hiperkolesterolemik (kolesterolü yüksek) hastalarda kan yağları profilini değiştirir ve kolesterolün uyardığı atheroskleroz riskini önler.
  • Potasyum sayesinde kan basıncının yükselmesini önler ve bu sayede hipertansiyona karşı koruyucudur.
  • Ağırlığının % 75’ini posa oluşturur. İçerdiği posa sayesinde tokluk hissi oluşturarak iştahı baskılar. Vücut ağırlığı kaybına yarar sağlar ve metabolik sendrom riskinekarşı koruyucudur.
  • Salatalarına avokado koyan bireylerin antioksidan emilimleri 15 kat artış göstermiştir. Bu sayede kanser, demans gibi hastalıklara karşı koruyucu olur.
  • İçerdiği antioksidan zeaksantin ve lutein sayesinde göz sağlığı için önemlidir. Makular dejenerasyon ve katarakt riskini azaltır.
  • Kemoterapinin yan etkilerini azaltıcı etkinliği vardır.
  • Prostat ve meme kanseri hücrelerinin büyümesini azaltır.
  • Osteoartrit semptomlarını azaltır.
  • Omega-9 yağ asitleri sayesinde ciltteki kırışıklıkları önler.
  • E vitamini ile cilt esnekliği sağlar.
  • Folat içeriğinden dolayı hamile kadınların tüketmesi önem taşır.

Özellikle sıcak yaz günlerinin en hafif ve sağlıklı besini olan salatalarınızı avokado ile süslemeniz ; süslerkende porsiyon miktarına dikkat etmeniz temennisiyle…

BESİN KİMLİĞİ: AVOKADO (100 GRAM)
 
Enerji 123.2 kkal
Karbonhidrat 4.36 gram
Protein 0.61 gram
Yağ 11.48 gram
Doymamış yağ asitleri, posa ve E vitamini açısından zengindir.