Erik

erik

Sofralarımızın süsü, kiminin yeşilini daha çok sevdiği kiminin mürdümünü kiminin kurusunu.. Eriğin faydalarını saymakla bitirmek doğru olmaz sanki ama biz yinede saymayı bir deneyelim.

  • Antioksidan deposudur desek yeridir, C vitamini, lutein, zeaksantin, klorojenik asit gibi biyokaktif bileşenlerden zengindir. Vücudun kendi kendine zarar vermesine sebep olan bileşenlerle savaşır.
  • İçerdiği antosiyanin sayesinde antiinflamatuvar bir besindir ve obezite gibi inflamatuar hastalıklara karşı koruyucudur.
  • Glisemik indeksi düşük besinler arasındadır bu nedenle kan şekerini hızlı yükseltmez, diyabet hastaları gönül rahatlığı ile tüketebilir. Hatta bazı çalışmalarda diyabete karşı koruyucu olabileceği söylenmektedir.
  • Kafeik asit ve rutin sayesinde kemik dokusunun azalmasını önler. Menapoz sonrası kadınlarda osteoporoz riskini düşürür.
  • Özellikle kuru erikte daha çok bulunan potasyum kemik dokusunun zarar görmesini engeller.
  • Sindirim sisteminin yardımcıları sorbitol ve isatin bileşenleri ile birlikte içerdiği yüksek miktarda posa sayesinde konstipasyon problemlerine karşı koruyucudur.
  • Düzenli erik tüketimi yaşa bağlı oluşan Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıklara karşı koruyucudur.
  • İçerdiği klorejenik asit sayesinde anksiyeteyi azaltıcı özellik sağlar.

Mevsimi yavaştan girmeye başladıysa, dolsun kaseler eriklerle, yeşil erikten 10 adeT KÜÇÜK İSE, 6 ADET orta boy , mürdüm eriğinden 2-3 adet bir porsiyon meyve yerine geçer.

BESİN KİMLİĞİ: ERİK (100 GRAM)
 
Enerji 45 kkal
Karbonhidrat 10.2 gram
Protein 0.6 gram
Yağ 0.2 gram
Güçlü antioksidandır. C vitamini ve potasyum ve lif açısından zengindir.