HURMA

date

Hurma yüksek oranda karbondihrat içermekte, lif açısından zengin bunun yanında içerdiği karbonhidratı  ‘ şeker’ olarak tabir edersek ağırlığının yaklaşık %70’ i kadardır. Hurma ayrıca iyi bir hem olmayan demir (demirin bitkisel kaynaklı besinlerde bulunan formu), potasyum mineralinden ve de nisasin, tiamin ve riboflavin (B vitamini çeşirleri) açısından oldukça zengindir. Ancak diğer meyvelerin aksine yapısında C vitamini bulunmamaktadır.

                10 adet hurma  16 g diyet lifi ve 2,2 mg demir (günlük yetişkin kadının demir ihtiyacının %12’ sinin, erkeklerin ise %27’ sini karşılamaktadır.) içermektedir.

En Besleyici Sunma Şekli

                Et yada C vitaminden zengin bir besin ile servis edebilirsiniz. Bu şekilde içerdiği demirin vücutta kullanılabilirliğini artırabilirsiniz.

Tüketiminin Yasaklanması Yada Kısıtlanması Gereken Durumlar

Eğer düşük karbonhidratlı, düşük lifli, düşük potasyumlu diyetlerde kısıtlanması yada yasaklanması gerekebilir.

Potasyum Açısından Faydaları: Potasyum idrar ile çıkmaktadır, potasyumdan zengin besinler di üretik etki göstermektedir. Aynı zamanda potasyum zengin bir diyet felç olma riskini düşürmektedir. Erkekler üzerinde yapılan bir çalışmada düzenli hurma tüketen erkeklerin % 60 oranında felç olma riskinin düşük olduğu saptanmıştır.

                Hurmadaki yoğun lif içeriği başta sindirim sistemimizi faydalı olamsı yanında sağlığımız açısındanda faydalı olacağı unutulmamalıdır.

                Hurma ciddi oranda, kaliteli antioksidant içermektedir. Antioksidantlar bilindiği üzere, kalp hastalıklarından, kanser, nörodejaneratif hastalıklardan ve de inflamasyonlardan korumaktadır. Antiaging özellik göstermektedir.

                Yapılan başka bir çalışmada ise hurmanın antioksidant özelliği saptanmış. Ayrıca antibakteriyel etkinliğide kanıtlanmıştır.