TOK TUTUCU SAHUR ÖNERİLERİ

 

 

HOŞ GELDİN YA ŞEHRİ RAMAZAN

 

Bu yıl ki oruç ayının yaz günlerine denk gelmesi 16-17 saatlik açlığı beraberinde getiriyor, bu durum gözümüzü korkutmuyor değil. Hem vücut elektrolit dengemizin düzeninin bozulmasının önüne geçilmesi, hem de kendimizi aç hissetmememizde  iftardan sahura kadar geçen süreç çok önem arz ediyor.

 

Bu yazımızda 16-17 saat aç kalırken açlık hissini yapacağımız sahurla nasıl en aza indiririz bunları paylaşacağız;)

 

  • Belki zor olacak ama öncelikle annemizin yaptığı sıcacık gözlemelerden vazgeçerek başlayacağız doğru adıma, olmazsa olmazımız yumurta olacak, yumurtasız bir sahur istemiyoruz efendim, hem dememişler mi anne sütünden sonra en iyi protein kaynağı diye kendilerine, o zaman onu asla bırakmayacağız bir ay boyunca.
  • Posa içeriği yüksek ve kan şekerindeki hızlı dalgalanmaların önüne geçecek besinleri soframızda bulundurmamızda fayda var. Tam tahıllı ekmekler, sebze ve meyveleri tercih etmemiz kaçınılmaz olacak.
  • Yapılan çalışmalar susuzluğun önüne geçmekte su oranı yüksek bazı besinleri tercih etmemizin çok fazla etkili olduğunu gösteriyor. O yüzden farahlatıcı olarak adlandırdığımız bazı besinleri (salatalık, çilek, karpuz, şeftali ve yoğurt) sahur soframızda bulundurmamız gün içinde ki susuzluğu da en az şekilde hissetmemizi sağlayacaktır.
  • 2 litre su olmazsa olmazı bu sürecin efendim. Yine bu suyun ferahlatıcılık etkisini gün boyu daha çok hissetmek istiyorsak içine karanfil ve nane atmakta fayda var. Bir an da suya yüklenmek doğru olmaz bu nedenle suyu iftardan sahura kadar olan sürece bölerek içmeliyiz.
  • Sahur sofralarının hafif ama bir o kadarda doyurucu olmasına özen gösterin, nasıl mı? mesela sizi çok susatacak zeytin, sucuk, salam gibi hazır ve salamura gıdaları tercih etmeyin. Zeytin yerine ceviz, badem, fındık tüketmeniz hem susamanızı engelleyecek hem de gün boyu daha tok ve zinde kalmanıza yardım edecektir.
  • Sahursuz oruç tutuyorum diyenlere aman ha diyoruz. Neden mi? vücudumuzun alışmış olduğu bir ritim var çünkü, gün içinde sürekli beslenirken bunu bir anda tek öğüne çekerseniz o zaman üzülürüz halinize, çünkü metabolizma ne yapacağını bilmez sonrada korumaya alır kendini, Ramazan sonrasında birden sık beslenmeye başlayınca da afallar ve ciddi anlamda yağlanmaya başlar, o yüzden lütfen oruç ta en az üç öğün beslenelim efendim.

 

Hayırlı ve bol şükürlü Ramazanlar…